-
Innlegg: Ikke la det beste bli det godes fiende
Det skal oppleves både sømløst og enkelt å hurtiglade – også når det kommer til å betale for strømmen. Men regjeringens foreslåtte krav om kortbetaling er ikke veien å gå. Det kan snarere forsinkelse utrullingen av nye hurtigladere.
-
Kortbetalingskrav kan forsinke utbyggingen av hurtigladere
Regjeringens krav om kortbetaling på nye hurtigladestasjoner kan få konsekvenser for utbyggingstakten av hurtigladere i Norge.
-
Frokostmøte: Lading og strømnettet
Vi arrangerer frokostmøte tirsdag 11. oktober om lading og strømmnettets utfordringer og løsninger.
-
Oppdaterte faremerker for drivstoff
Drivkraft Norge har oppdatert ny mal for faremerker som kan benyttes på drivstoffpumpene.
-
Innspill til nasjonal ladestrategi
1. mars ble kunnskapsgrunnlaget for arbeidet med en nasjonal ladestrategi overlevert fra Statens vegvesen og Miljødirektoratet til Samferdselsdepartementet og Klima- og miljødepartementet. Drivkraft Norge er blitt invitert til å levere våre innspill til den nasjonale ladestrategien. Vi foreslår blant annet sømløse saksbehandlingsprosesser og tiltak for etablering av hurtigladere i distriktene.
-
Drivstoffbransjen skal bli klimanøytral
Torsdag 21. april lanserte Drivkraft Norge drivstoffbransjens veikart mot klimanøytralitet på et frokostmøte på Hotel Bristol i Oslo. – At drivstoffbransjen skal bli ikke-fossil blir krevende, men det er fullt mulig, sier administrerende direktør i Drivkraft Norge, Kristin Bremer Nebben.
-
- Dynamisk veiprising er fremtiden. Hvis det gjøres riktig
Veiprising skal endelig prøves ut, men mangler det helt vesentlige, mener Einar Gotaas i Drivkraft Norge
-
Klimadirektørene har rett: Ikke utelukk biodrivstoff!
Når klimadirektørene i Norges fire største byer går sammen i et opprop i Aftenposten mandag 27. september, bør politikerne lytte nøye. I sine seks punkter til de kommende regjeringsforhandlingene om hvorfor kommune-Norge spiller en viktig klimarolle, er bruk av biodrivstoff til busser og lastebiler helt vesentlig. Drivstoffbransjen er klar til å bidra.
-
Høringssvar om alternative drivstoffer
Drivkraft Norge har besvart høringen om forslag til forskrift om infrastruktur for alternative drivstoffer (DAFI-direktivet).
-
Fortsatt mulig med biodrivstoff i offentlige anskaffelser
Selv om Direktoratet for økonomistyring (DFØ) sin veiledende drivstoffmatrise nå gir biodrivstoff samme «miljøpoeng» som standard diesel, er det fremdeles mulig for offentlige anskaffelser å bruke biodrivstoff til å redusere sine utslipp.